جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه ،02 خرداد 1404
سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان
 

شماره تماس مستقیم : ۰۲۴۳۳۱۳۷۲۲۹
تلفکس :۰۲۴۳۳۴۴۵۰۴۹
پست الکترونیکی :arzyabiamalkard@agrizanjan.ir

 


شرح وظایف مدیریت

 

۱ - حوزه بازرسی

  • نظارت بر تهیه و تنظیم و اجرای برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای و یا موردی از واحدهای شهرستانی و ستادی سازمان و واحدهای تابعه برای سنجش میزان مطابقت عملکرد با اهداف، برنامه ها، دستورالعملها
  • نظارت بر بررسی عملکرد مدیران و کارمندان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارمندان با ارباب رجوع
  • برقراری ارتباط و تعامل با اداره کل بازرسی استان
  • انجام بازرسیهای مستمر و دوره ای( آشکار و پنهان )و ارائه گزارشهای لازم به بالاترین مقام اجرایی سازمان
  • نظارت بر اندازه گیری سالیانه میزان سلامت اداری دستگاه با ملحوظ قرار دادن شاخص سنجش میزان سلامت اداری و ارائه نتایج به مراجع ذیربط

۲-  حوزه ارزیابی عملکرد

  • نظارت بر استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سطح دستگاه (مشتمل بر سه سطح سازمان، مدیران و کارمندان) براساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای مربوطه
  • انجام امورات مربوط به دبیرخانه کار گروه مدیریت عملکرد
  • نظارت بر اجرای نظام ارزیابی عملکرد در سطح سازمان، مدیران و کارمندان با در نظر گرفتن واحدهای شهرستانی
  • نظارت بر جمعآوری گزارش خود ارزیابی سازمان در ابعاد شاخصهای عمومی و اختصاصی جهت انعکاس به مراجع مربوطه
  • انجام تمهیدات و پیگیریهای لازم برای استفاده از نتایج ارزیابی عملکرد توسط سازمان ، به نحوی که ضمن رفع نقاط ضعف، موانع و مشکلات موجود، زمینه ارتقای بهره وری و بهبود عملکرد سازمان ، مدیران و کارمندان فراهم شود
  • تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، مدیران و کارمندان براساس بررسی های انجام شده و اعمال نتایج حاصله در ارزیابی عملکرد آنها
  • تهیه گزارشات ادواری و موردی در ارتباط با موضوعات ارزیابی عملکرد و ارائه به ریاست سازمان و دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت متبوع

۳- حوزه پاسخگویی به شکایات

  • نظارت بر فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، اسناد و مدارک و پرونده های واصله از مراجع نظارتی باتوجه به قوانین و مقررات و اعلام گزارش
  • جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به ریاست سازمان و دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت متبوع
  • استقرار سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد) در سطح سازمان
  • پیش بینی تمهیدات لازم جهت برقراری ارتباط و تعامل دو سوی بین مردم و سازمان و دریافت گزارشات مردمی و نظارت بر رسیدگی به شکایات ، درخواستها و سایر موارد

۴- سایر وظایف

  • انجام امورات مربوط به دبیرخانه کمیته کار گروه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم
  • همکاری و هماهنگی با واحد آموزش جهت برگزاری و دوره آموزشی و توانمندسازی همکاران مدیریت و کارشناسان شهرستانها براساس ضوابط ابلاغی از سوی مراجع ذیربط
  • انجام مطالعات و تحقیقات لازم در ارتباط با وظایف و مسئولیت های مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سازمان و آسیب شناسی فرایند های انجام کار و ارائه پیشنهادات لازم
  • نظارت بر اتخاذ تدابیر لازم جهت تهیه مستندات و اطلاعات لازم برای ارزیابان و بازرسان اعزامی از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت متبوع و بازرسان اعزامی از سوی اداره کل بازرسی استان
  • حضور فعال در جلسات ، کارگروه ها و کمیته های تخصصی و مرتبط حسب موضوع
  • انجام سایر امور در چارچوب برنامه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات که از طرف مراجع ذیربط ارجاع میگردد.

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب